lördag 11 juni 2016

Fretless banjo

En alldeles glimrande dag i Berkeley.
Jag har hittat en till banjo, nu en utan band. Så jag kan spela blåtoner.
En drygt 100 år gammal banjo är det, okänd härkomst.

Marc skjutsade mig till Marc, tack för hjälpen :-)
Marc Silber köper och säljer gitarrer, banjos, ukes, stränginstrument av alla slag. Han startade sin verksamhet i New York tillsammans med Izzy Young. Numera håller Marc S till här i konstnärslängan i Berkeley: Sawtooth Studios.

Firade att jag blivit med banjo igen genom att hänga på cafeer, bokaffär och musikaffär i de mer centrala delarna av Berkeley.

Sawtooth Studios, Berkeley, San Fransisco.


Marc Silber Music.

Nya stämskruvar fixas på min nya (gamla) bandlösa banjo.
Bay Area, San Fran, California.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar