onsdag 13 juli 2011

Mykines Färöarna Nordic Wedding Music


Hej hej!
I förrgår spelade nordic Wedding Music i kyrkan (bilden) på Mykines, den mest västliga ön av Färöarna.
Eva Rune - sång
Mikael Godée - sopransax
Minna Raskinen - kantele
Mats Eriksson - gitarr.

Och igår hade vi ledigt och vandrade i fjällen (=fjall, uttalas fjatl på färöiska), upp till högsta punkten: Knúkur.

Jag är helt förtrollad av både naturen, språket, livet på färöarna. Ikväll ska vi spela i Gjogv, ytterligare en magisk plats, där jag varit förut.

Idag har jag handlat 4 cds på skivbutiken Tutl, så nu ska jag lyssna in mig på mer av detta vackra språk, och fler artister från denna övärld i atlanten.

Skriver i all korthet nu, snart rullar turnébussen. Det finns massor, massor mer att berätta, men det får komma i nästa blogg. Jag är chaufför, det är fantastiskt roligt att köra på Färöarna. Måtte det inte dröja för länge innan jag kommer hit igen.

Kram,
Eva

3 kommentarer:

  1. Underbart! Nästa gång vill jag göra dig sällskap!
    Ha goda dagar - kram!

    SvaraRadera
  2. känner igen mig, var där för 3 år sedan. Massor av lunnefåglar på Mykenis,var en fantatisk upplevelse.
    Gjogv var också en underbar plats, med ett kul och trevligt hotel med sovalkover!
    //Ewa

    SvaraRadera
  3. @ Elisabet: Ja, det tycker jag du och jag ska göra nån gång, åka till Färöarna. @ Ewa, Mykines och Gjógv, två favoritplatser för mig! Och det verkar finnas mycket mer att upptäcka.
    Eva

    SvaraRadera