fredag 18 februari 2011

Ny film av och med Miranda July

Nu kommer en ny film, "The future", av denna begåvade mulitkonstnär, den visades på filmfestivalen i Berlin nyligen. Ännu har jag inte sett om den kommer till Göteborg. Hoppas hoppas!

Minns ni filmen Me and you and everyone we know? Jag såg den för några år sedan och verkligen älskade den. Miranda July har skrivit, regisserat och spelar själv en huvudroll i filmen. Den är lite skruvad, handlar om hur skört det är mellan människor, hur komplicerat men komiskt vackert det är att närma sig varandra.

Något senare hittade jag en novell-samling av samma Miranda July, Ingen hör hemma här mer än du. Samma sak här. Små knasigt roliga och tänkvärda noveller med en blick för att beskriva verkligheten som gör den vacker att se och vara i.
Denna intervju är gjord i samband med en konstutställning, och handlar inte om nya filmen.




Nu ska jag fortsätta med dagens jobb på mitt kontor Oceanen.
Kram alla vänner, i Göteborg och långt borta på vidderna.

Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar