onsdag 23 februari 2011

hitta skatter

På söndag 27 feb kl 18 gör Kammarkören, Gunnar och jag en konsert i Öckerö kyrka. Välkomna att lyssna till musik från vår cd "Så vill jag sjunga".

Här är en återfunnen bild. Tagen i Frankrike, på körresan med Gunnar Eriksson och Göteborgs Kammarkör. Med länder och hela kontinenter som sockerbitar i en skål. Tänk om världen kunde bli lite sötare?


Det var mycket bra idag. Det var en sån dag då man hittar sånt man letat efter.
Jag hittade fina brev och vykort jag fått för ett tag sen. Såna man blir glad av att läsa igen, och som betyder nåt för en.

Riktigt mycket jubel blev det då jag hittade en bunt viktiga papper som eventuellt försvunnit i nån kartong i flytten. En bunt jag gjorde iordning 2008 och inte tittat så mycket på sen dess. Vilken lättnad, det är absolut en hel del sparat jobb för mig att inte behöva göra om det från början.

Så nu är det skönt att avrunda dagen med en skön känsla av återfunna saker, återfunnen ro. Jag har också märkt att det har kommit fram böcker här i hemmet som jag tänkt på och tycker mycket om, och det är skönt att se dem omkring sig. Allt blir liksom omruskat i flytten, några saker försvinner (till Stadsmissionen) och andra saker kommer åter till glädje.



Varma hälsningar,
Eva

2 kommentarer:

  1. Så sant, så sant. Själv går jag på secondhandrunda bland mina kläder ibland. Gamla kläder blir som nya tillsammans med senare inköpta. Och bra för plånboken är det.
    Ha en bra dag! Här i Falun är det definitivt säsongens kallaste morgon. Gubben Vinter i dödsryckningar inför morgondagens troliga väderomslag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst ska det bli skönt med lite vårvärme. Om inte annat får man njuta av de vackra färgerna när morgonsolen går upp över ett vinterlandskap. Hoppas du får en bra dag! Och att nya bra saker blir återfunna, stort eller smått. Det kanske handlar om att återfinna sig själv? Eller en lugnare version av sig själv, lite mer fri från de överflödiga ägodelarna som har en tendens att blockera annat.

    SvaraRadera