söndag 8 maj 2011

Lovely me, beautiful you


Sånguppvärmning: lovely me, beautiful you.



Sånguppvärmning 2: Opening up my voice.



Idag ska Hannu Kella och jag spela in tre låtar på Studio Epidemin på Konstepidemin där Henrik, Petter och Johannes arbetar. Jag har spelat in där förut och det är en supertrevlig miljö, jättebra utrustat och med fantastiskt bra ljudtekniker. Så det är bara att göra sitt bästa för egen del. Idag har vi Petter som inspelningstekniker.

Efter vårens kurs på Kulturkraft Väst ska jag idag ta med mig några intentioner/attityder in i studion:

* Ickedömande förhållningssätt
* Tålamod
* Ett barns sinnelag
* Tillit, tilltro till sig själv
* Inte sträva
* Acceptans
* Släppa taget

Ok, sju olika intentioner kommer nog att bli mycket att hålla i centrum, men kanske det blir som en sorts roulette, jag kommer att landa i någon av dessa för varje av de tre sångerna. Och så kan acceptans användas när man missar att fokusera på något av dessa högt ställda mål. Tålamod! Vi är där vi är. Idag är vår musik just så här.
Lovely me, beautiful you. Fann dessa ord på en av dotterns huv-jackor, ett klädmärke. Fungerar bra som sånguppvärmning också.

Många har helg och ledigt men inte alla, så ni lediga får njuta av det och vi jobbare får njuta av att ett gott utfört arbete är en av livets stora glädjeämnen.

Ha en skön dag!
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar