fredag 20 maj 2011

Lite surr om förkylning, dansbrist, och skotsk trall

Tänk att jag fick skeden med lindy hop på ialla fall....


Den här veckan blev lite avbruten, det jag trodde jag skulle göra blev inte av, istället fick jag uppleva annat, och göra annat.
En dum förkylning kom och stoppade roliga saker som kursen i Kleinteknik med Jannine Rivel, den som jag hade längtat så mycket efter. Flera möten ställdes in, och jag har bara varit hemma. Så är det, gilla läget, ta hand om förkylning och inse att det behövs en återhämtningspaus. Snart är jag på gång igen! (Redan imorgon tror jag)

Idag har jag till och med lyckats med konsten att somna till mitt på dagen. Det är ett tecken på att jag är riktigt sjuk. Nej då, så illa är det inte, men det händer väl typ några enstaka gånger per år att jag sover på dagtid. Då måste Herräng räknas bort för det är en tidsbubbla som bara gäller i Herräng, att dansa dygnet runt och sova lite små-lurar här och var runt dygnets 24 timmar.

Dans...vill inte tala om det...jag längtar och har abstinens nu efter ett längre dansuppehåll. Samtidigt är jag så himla lycklig för allt gott arbete som blev gjort innan den dumma förkylningen kom. Musiken har helt enkelt fått manövrera ut dansen ett tag. Det ska bara inte få hålla på så för länge. Och jag vet att det kommer mer dans runt hörnet, jag ska verkligen dansa denna sommar.

Favvo-bild: Cecilias ros på Bildfabriken i Jonsered.


Nåväl, när jag är hemma och förkyld blir det mycket spännande gjort med dator och lurar med musik. Nu har jag plankat The Collier's Ree, trall på skotska med hejdlöst häftige trallaren Josie McDermott. Därefter gjort ett sångarrangemang till Irmelin, och påbörjat ett till. Jag har övat gitarr och uppdaterat konsertkalendern på min hemsida. Och nu, klapp på axeln, gjort ett rejält pass med bokningsarbetet. Faktiskt har det gett resultat, två nya konserter bokades idag! Fram med mörk choklad och ett glas vin!
Kram från Eva
Och så sist en annan favvo-bild:
Möte på gräsmatta i början på maj i Ytterby. Vik hädan.....

2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Jag återhämtar mig också från en äcklig förkylning :-( har dock inte varit så produktiv som du men ska försöka göra lite saker imorgon.

    SvaraRadera
  2. Det är nog i grund och botten det bästa, att inte vara så produktiv när man är i återhämtningsfas. Kanske jag har en dålig vana, att inte kunna släppa taget. Just det, där kom det upp igen....öva på att släppa taget. Nu är min förkylning mycket bättre också, så det var nog dags igår att testa startmotorerna :-) Hoppas din förkylning också ger sig av strax!

    SvaraRadera