söndag 1 maj 2011

Vår i Göteborg och hoj-väder.

Det verkar vara hoj-helg för många. Sällan har jag hälsat på så många hoj-förare som denna helg. Just det där hejandet, att man hälsar på en annan motorcyklist när man möts längs vägen, det går lite upp ch ner tycker jag. Men denna helg var alla införstådda att hälsa ordentligt. Kanske för att det är sån ljuvlig vår och skönt hoj-väder? I fredags var jag och hojen på en tur till dansklubben, WCJ. Vilken lugn varm skön kväll att köra, väldigt lugnt på vägarna. Och nu börjar det dofta av vårblommor in i integralhjälmen, kanske någon hägg i soligt läge som redan slagit ut?
Igår var hojen och jag och hälsade på kära vännerna Cecilia och Lars vid Jonsereds fabriker. De har verkstad där, hantverk i textil, trä, trådslöjd mm samt gitarr/bas-verkstan GNU.

Kaffe-utsikten vid ån. Så ljusgrönt, glimrande. Bra ställe att ta ett gott samtal om allt som händer i livet. Det är ju så intressant att leva! Och fantastiskt att få se världen med andras ögon. Ett tag tänkte jag att jag ska öva mig i att se världen med min dotters ögon, och det ska jag inte sluta med. Nu har jag bara vidgat begreppet till att öva mig att göra samma sak också med vänners ögon. Tänk också vilken utmaning att se världen med de ögon som kanske inte har samma åsikt, samma syn. Det är först då man verkligen får chans att få nya perspektiv. Att värdera skilnaderna.

God söndag önskar Eva

2 kommentarer:

  1. Tack för hjälpen och välkommen tillbaka!!!!

    SvaraRadera
  2. Var på vippen att ta hojen över idag igen, sitta hos dig i solen med deklarationsjobb istället för ensam hemma. Men det gick bra ensam hemma också, lite bra musik och ta ett par varv till med papper och uppgifter. Liiite skräck att ta itu med dagboken 2010.....

    SvaraRadera