fredag 19 augusti 2011

my workdesk today


I'm preparing for Sunday concert at Galtabäck Boat Museum. Performance is at 3 o clock in the afternoon with Pers Nils Johansson on clarinett and two row accordeon, a great musician I've just started to work with. We will focus on sea shanties and seamens ballads. Most songs origin from the west coast of Sweden. You are of course most welcome to enjoy this August-sunday with us, on the musical journey on the sea.

My inspiration to sing the sea shanties has been accompanied today of rain and more rain outside my window. And the song lyrics are now hand printed with my favourite pen in my favourite book, a moleskin note book. The book and pen has the most special story to it, well connected to boats and water, and the secrets of human hearts, deep as the ocean.


Det hände sig en aftonstund,
uti den lunden gröna.
Där sjöng den lilla näktergal,
där växte blommor sköna.
Jag satt och tänkte på min vän,
att skriva några ord till den,
det skulle nöje vara.


Workday is over, and it's film-time tonight. Monster Inc. it will be, in the company of my dear daughter.
I wish you all a lovely evening.

Eva

5 kommentarer:

  1. Önskar att jag kunde närvara vid morgondagens konsert och få höra den lilla näktergalen sjunga...

    SvaraRadera
  2. Javisst, men jag tror det blir fler konserter i Dalarna framöver, och sjöfarar-temat kommer även att sjungas av trion Irmelin, där jag är medlem nu. Irmelin turnérar mer i hela landet, och jag ska jobba på att vi kommer till Falu-trakten. Ha en bra lördag! Eva

    SvaraRadera
  3. Ahhh, härligt gammaldags Lessebo brevpapper till vänster! Har likadant i en av mina lådor, och det händer att ett d:o gammaldags brev skrivet med reservoarpenna (!) skickas iväg till någon vän utan mailadress. Är det måhända lika för dig?

    SvaraRadera
  4. Ja, det är några som jag skriver brev till med papper och penna. Kaweco-pennan är med riktigt bläck, den gamla sorten. Min första dylika penna, fick den i år av R.

    SvaraRadera
  5. Ett mycket gott tecken, Eva! Kramar!

    SvaraRadera