fredag 16 juli 2010

Herräng lindy

Herräng dance camp 2010! Det är som att vara på en annan planet. Här är det dansen som allt kretsar kring, det gäller att äta och vila lagom utspritt över dygnet för att kunna maximera möjligheterna att dansa. Till slut blir det en karusell av skön drömlik tillvaro, intensivt men tillbakalutat, surrealistiskt, underbart, passion för dans. Kroppen ställer in sig på dans och efter ett par dagar kurs flyter det på riktigt bra.Några av världens bästa danslärare ger oss allt och lite till. Värmen är underbar, det blir mycket fokus på vattenflaskor, vätskeersättning och saltintag. Under de två tidigare tillfällen jag varit i Herräng har jag missat badet, playan. Men i förrgår gick vi dit och mina ögon öppnades för en annan sida av Herräng. Båtliv, familjer som badar. Det är tydligen inte bara hängivna dansare som är här.

Världsrekordförsök i lindy, 306 par dansade på fotbollsplan i Herräng. Mitt på dagen i sol och värme, tur att vi fick duscha i brandslang. Vattenparty!


Campingliv.
Den som är riktigt varm i solen kan öva lindy i en bassäng, skön svalka för fötterna. Eller bara sitta ner. För första gången i mitt liv tycker jag det är skönt att duscha kallt. Och här tar varmvattnet i duscharna slut ibland. Just i år duschar alla ca tre gånger o dagen, före och efter danspartyn, efter kurspassen. Tack Herrängs skola för att vi får slita på era duschar!
varma varma hälsningar från Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar