måndag 20 augusti 2012

Sjung med mig i min nya kör

Till hösten har jag en stor nyhet på gång, en alldeles nystartad kör. Du är varmt välkommen, och du får gärna ta med dig kompisar som är intresserad av att sjunga folkmusik i kör, eller kanske du känner någon som skulle vara intresserad?


Anmälan görs via mail till mig, på info@evarune.se


Tio tisdagar per termin på Lärjeåns Trädgårdar, nära Angereds centrum.

Datum i höst:

28 aug ur-upptakt!
4 sept
18 sept
25 sept
23 okt
30 okt
13 nov
27 nov
4 dec
11 dec

Klockslag: 19-20.45 med en kvarts paus.

Det är nästan en månads uppehåll i mitten och det beror på turné och skivinspelning.


Terminsavgift: 800 kr plus moms  på faktura.

Lärjeåns Trädgårdar ligger några stenkast bort från spårvagnshållplatsen Angereds centrum. På Lärjeåns Trädgårdars hemsida finns en bra vägbeskrivning: http://larjeanstradgardar.wordpress.com/kontakt/hitta-hit/
Titta gärna på Västtrafiks hemsida för exakta besked om trafiken. Hela sommaren har det varit ersättningsbussar ut till Angered p gr av spårarbeten.


Sånger och idé:
Blandad kör, både tjejer och killar. Vi jobbar utan noter, kör på gehör. Det mesta av repertoaren baseras på folkliga sånger. När vi hunnit bli lite varma i kläderna kan vi se om vi vill utvidga repertoaren med musik av andra rötter än folkmusik. Det kan bli nya influenser från olika håll, mycket utifrån mina olika resor och möten. Vi kommer att sjunga enstämmigt, tvåstämmigt, flerstämmigt, svängigt, roligt. Kanske plockar vi upp några av Gunnar Erikssons tekniker för kör på gehör. Det är en tanke jag har att börja med musik ur nya boken Bröllopssånger och kärleksvisor.


Vi har redan blivit tillfrågade att göra en vårkonsert på Lärjeåns Trädgårdar. Det är roligt och ett utmärkt mål att jobba mot.


Kanske dyker det upp frågor? Tveka inte att höra av dig.


Bästa hälsningar,
Eva

1 kommentar:

  1. Så härligt!
    Och ja, så många kreativa idéer att hämta från Gunnars arbete.
    Lycka till och jag hoppas få tillfälle att gå på någon konsert i framtiden.

    SvaraRadera