måndag 29 oktober 2012

Pia-påse vill jag önska mig

I år ska jag önska mig en Pia-påse i julklapp. Det är en kasse med hushållsvaror inhandlade hos Handlarn i Övertänger, Pias affär. I påsen kan det till exempel finnas mandel, kryddor, diskborste, tvättmedel, nån god ost från charken, choklad, nötter, olivolja, kaffe. Grejen är att jag högst av allt önskar mig en blomstrande verksamhet för byns hjärta. Utan butiken i Övertänger skulle mycket stanna av och definitivt bli mer komplicerat för mig som inte har bil att åka hit och dit och handla.

Får jag bjuda på ett annat julklappstips?

Ge bort min sångbok "Bröllopssånger och kärleksvisor" till någon du tycker om.
240 kr plus porto 48 kr, allt som allt 288 kr.
Maila mig på info@evarune.se så löser vi det praktiska.



Meningen med denna bok är att den ska lysa upp, värma hjärtan, bjuda på musik och poesi som generationer av människor fört vidare i visor. Därför blev jag så fantastisk glad att läsa bokens recension i Falukuriren förra veckan där Ragna Fahlander skrev "Oj, en hel bok med sånger om lycklig kärlek! Må-bra-potentialen är enorm, och visst blir jag på gott humör när jag bläddrar och nynnar." Då känns det som att formgivaren Gabriella Persson och jag har lyckats med vårt uppsåt. Efter åren med gruvarbetarsångernas allvar, patos, delvis elände, men också massor av kraft, så ville jag göra något om glädje, kärlek, passion och omsorg.

Jag köper julklappar året om. När jag råkar finna något som passar till en person, lika bra att inhandla och lägga i presentskåpet. För det är mindre roligt att stressa fram idéer när tiden börjar bli knapp före jul. Och för den delen, det vore roligt att ge bort några Pia-påsar till släkt och vänner också.

Kram, Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar