torsdag 16 december 2010

julkonsert-turné

Martin Nyström, recensent i DN, har tagit med vår cd "Så vill jag sjunga" på sin lista över årets 10 bästa cds. Jag är otroligt glad för detta!
http://www.dn.se/kultur-noje/skivrecensioner/arets-basta-skivor-martin-nystrom-1.1227459

Gunnar, Göteborgs Kammarkör och jag har haft många roliga stunder nu i december. Lyssna gärna på oss på radio nu på söndag 4e advent. Då sjunger vi i radiogudstjänst i P1. Tillsammans med Ahmad Al Khatib på arabisk luta, och Harald Svensson på piano. Jag fick just en lyssnings-cd och det låter helt magiskt med arab-lutan till dessa advent- och mariasånger. Det är Gunnars finurliga sammansättning av dåtid och nutid, julen ur ett palestinskt perspektiv.
Här några bilder från igår då Gunnar, kören och jag sjöng i domkyrkan:
Fullsatt i domkyrkan i Göteborg, förväntansfulla inför allsång, körsång, Frälsningsarméns musikkår.

Backstage.

Imorgon startar resan mot Sandviken och sedan Övertänger. Mikael Godée och jag ska medverka i två julkonserter. Som huvudartister i Sandvikens kyrka lördag kl 16. Och som medmusiker när Tängerpojkarna med Karin sjunger in julen i Övertänger, Tängergården kl 16. Nu är det så intensivt mycket som händer....det ska bli roligt förstås, och jag håller tummarna för att SJ ska ta oss fram i rätt tid.

Nu ska jag packa scenkläder, turnéprylar, dans-skor inför måndagsdansen.....

Hälsar
Eva

2 kommentarer:

  1. Grattis, så roligt! Jag håller absolut med Martin Nyström. Inte många skivor som får en 5:a på DN.
    Ja, lycka till med resandet och räkna med förseningar. Dottern blev 2 timmar försenad igår (på den korta sträckan mellan Uppsala och Borlänge).
    Hade gärna kommit till Ö-tänger, men det ser inte ut så i dagsläget. Hoppas vi kan ses något ändå under helgerna - hör av dig!
    Kram

    SvaraRadera