tisdag 21 december 2010

Raggartwist

På juldagen blir det livemusik på Tängergården i Övertänger, bystugan på krypavstånd från min stuga.
Blir det lindy hop? Ja med lite tur så, och raggartwist kan nog utlovas.

Tängergårdens biljettlucka, inför julkonserten vi gjorde i helgen. Söndagen fjärde advent spelade vi på Tängergården. Mikael Godée och jag gästade Tängerpojkarna med Karin. Roligt! Lustigt nog diskuterade Mikael och jag Roy Anderssons filmer, och nu tycker jag att det nog ligger ett litet skimmer av Roys touch över dena biljettlucke-bild. Mikael och jag har haft två konserter nu i helgen som gick. Ett stort juljubel i Sandvikens kyrka där vi fick bjuda på Stjärnspelasånger, både själva och tillsammans med körer och musiker. Stjärnspelssånger blev det även på Tängergården, samt koraler och Bingsjö jultiggarvisa.

Men visst ser det ut som de dansar lindy? Det tycker iallafall jag.
Snygga gardiner, i Enviken där 50-talsestetiken råder.

Är det årets mörkaste dag idag? Imorgon blir det ledighet, det piggar alltid upp. Lite spänning med SJ likaså. Senast gick det som på räls....ha ha, jo men det är faktiskt sant. Så jag håller tummarna att de tar oss till Dalarna igen.
Julegoa kramar från Eva

2 kommentarer:

  1. Välkommen till smällkalla Dalarna!
    Fridfulla helger till dig och de dina!
    Vi hörs!

    SvaraRadera