tisdag 4 januari 2011

Musik i sinnet

Hej!
Det är lite glesare mellan inläggen här på bloggen nu. Det är för mycket som händer här på dagarna. Huset ska packas ihop. Och jag har en rolig premiär på gång den 15-16 januari med mina fina medmusiker Mikael Godée och Mats Eriksson. Vi ska äntligen presentera Nordic Wedding Music för publik. Så samtidigt som jag packar och städar så lyssnar jag på musik och övar sångtexter och tänker på arrangemangen av låtarna.

Just nu tycker jag denna starka sångerska, Cheikha Rimitti, ger ett helt lastbilslass med inspiration och styrka:



Det är vissa dagar en stor process att gå vidare in i sitt nya liv. Jag vill bara tacka alla vänner som ger mig kraft, stöd, uppmuntran på vägen, och att ni står ut med mig.

Kram,
Eva

1 kommentar:

  1. Lycka till med packandet, roliga konserter och så småningom flytten!

    SvaraRadera