torsdag 6 januari 2011

Färöiska ljud


Idag övar jag på färöiska. Vilket språk! Så fullt av vackra konstiga ljud. Jag älskar själva idén, att få sjunga på dessa ljud.
Och det kan verkligen behövas en sång för att kunna ta sig igenom det kompakta packandet i flyttkartonger. Idag har jag tagit mig an dotterns rum som är så fullt av förunderliga skatter och leksaker i en salig blandning. Stenar, snäckor, pärlor, gratisleksaker från div företag, konstruktioner klippta i papper och omsorgsfullt ihoptejpade till bussar, tåg, fantasihus osv. Hur i all sin dar ska detta bevaras, om det ska bevaras för framtiden?

Nu en tallrik gröt och sen en sväng till Lidl och fråga efter ytterligare banankartonger. Det går åt!

Varför känns min hud så tunn?


Eva

2 kommentarer:

  1. Vore du hjälpt av ett antal flyttkartonger som vandrar mellan vänner-studenter-kompisar? Gratis?
    Britta

    SvaraRadera
  2. Oh tack, det är underbart att så många tänker på mig. Jag tror jag har flyttkartonger så det räcker, men om det fattas hör jag av mig. Tack än en gång!

    SvaraRadera