fredag 28 januari 2011

Nu är det riktigt riktigt nära

Welcome to my world....
Nu är det så nära man kan komma, den stora flytten. Sista kvällen i huset. Det har varit så otroligt mycket att göra så jag har t ex inte hunnit skriva så mycket här eller kolla internet på nästa ställe, vilket gör att det eventuellt blir en liten paus i bloggandet. Men inte för länge, och jag har alltid tillgång till nätet på mitt kära kontor på Oceanen.

Det nya svarta: luvjacka plus frack. Senaste nytt här i Angered. Den riktigt observante fashionistan noterar också de rutiga nylon-bagarna, lite Africa-Chanel för det rätta stuket i förorten.

Jag ser ljuset i tunneln nu. Imorgon blir det släpkärror och bärhjälp av vänner. Mina vänner är verkligen änglar.
Det har varit några härliga höjdpunkter i kaoset. Som när vi på väg till banken för sista papperspåskrifterna fick bensinstopp i en rondell. Den fina gamla volvon har liite problem med mätare, både bensinmätaren och trippmätaren.....det var lite rock n roll och sitta där på banken och känna den intensiva doften från skvättande bensindunk mot jeanstyg.

Ja, volvon, eller turnépulkan, har fått jobba på intensivt ett tag. Den är för det mesta hur arbetsvillig som helst, och tar stora lass med kartonger och smått och gott. Här står den så snällt på parkeringen vid mitt nya.

Det går inte att packa från morgon till kväll. Musiken måste också ta plats, och det har den gjort med besked. Jag har ätit musik för att orka. Kavla upp ärmarna med flyttjobbet och ha skön musik i lurarna samtidigt. Taj Mahal funkar bäst. Även John Linberg Trio. Varje dag har jag skrivit på ett nytt arrangemang för Irmelin, där jag nu börjat som medlem. Jätteroligt! Sången jag filar på är en fransk folkmelodi som klingar så nordisk så jag förstår inte hur detta kan ha gått till. Docs Beline sjunger med den mest fantastiska röst och gör exakt samma blåtoner och ornament som skulle kunnat hittats här i norden. Är det någon som vet vem Docs Beline är? Hittar inget på google. texten har jag dock bytt ut till en svensk sjömansvisa, en riktig killer-song. Återkommer om detta med Irmelin som känns oerhört spännande och roligt för mig.

På återhörande!
Eva

5 kommentarer:

  1. Trodde först fotot var taget här hos oss i Linköping : ) Flyttkaos är flyttkaos var man än befinner sig.

    SvaraRadera
  2. Så mycket positiva vibbar mitt i allt kaos! Och det härliga "frånsidankommande" solljuset i alla foton! Lycka till med flyttandet och allt det nya!
    Kramar och mycket kärlek från tremänningen

    SvaraRadera
  3. Nu är vi på plats i nya lägenheten! Ett vykort du skickat från Bloem står just nu på den nya bänken i köket. Skön hälsning från dig i the Mother Land. Har också hittat ett gäng fina gamla ANC- Free the Children- Tshirts och liknande sydafrika-historia, mycket kommer fram när man flyttar. Kram!

    SvaraRadera
  4. Till lycka med allt det nya! Kan jag vänta mig att Irmelin snart musicerar i Göteborgstrakten eller är det bäst att ge sig av mot Stockholm?
    Kram Ulrika Hörnell, Ymna i Hammarkullen

    SvaraRadera
  5. Jag vill verkligen boka in en konsert för Irmelin i Gbg-trakten. Nu är vi nästan grannar då, jag bor i Storås nu. Hoppas allt är bra med dig och din familj. Kram, Eva

    SvaraRadera