söndag 16 januari 2011

Två premärkonserter gjorda, Nordic Wedding Music


Tack alla som kom och delade upplevelsen med oss, att få spela Nordic Wedding Music för er kära publik. Lördag i Härna kyrka utanför Ulricehamn, denna lilla vackra by-kyrka i så vackert landskap. Och idag i Lutherska Missionskyrkan i Göteborg, då många av våra vänner dök upp och förgyllde tillvaron med sitt lyssnande. Alla i publiken är förstås lika varmt välkomna, de vänner vi känner och de vänner vi inte känner. På spårvagnen in åkte jag någon sorts berg-och-dalbana mellan tankar på att detta är verkligen mitt jobb och ett jobb jag är så glad och stolt att få göra, att sjunga! Och sen nästa stund kommer tvivel, varför ska vi samla ihop folk som ska lyssna på detta? Ja, så där filisofiskt existensiellt, varför egentligen gör vi det här? Och sen igen kommer glädjen att få förhålla sig professionellt till musike, vi har gjort en bra uppladdning, bra rep-period, vi kan leka med materialet, musik ska vara lek. Vi har tänkt på de flesta praktiska saker, vi har instrumenten i ordning. Det är bara att fokusera sig, göra ett par avslappnande andningsövningar och sen gå in och köra.
Efteråt var vi glada nöjda och ganska utmattade. Fint att prata med vännerna en stund innan hemgång. Vilken mörk regnig kväll i Gbg! Det är bara att luta huvudet mot spårvagnsrutan, blunda och tänka igenom allt fantastiskt som hänt, så många parallella spår som löpt samman. Vad kan jag säga? Livet är stort och skört på samma gång. Musik är bara musik. Jag är glad om jag gjorde någon glad ikväll.

Kram från Eva

Foto Peter Lloyd

2 kommentarer:

  1. Vi som är så tacksamma för att få höra dig och ger vår vardag mer liv! Tvivla inte!
    Vi var tyvärr hemma i sjukdom och tristess men ser fram emot nästa gång! Skönt att höra att det blev bra...
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Kram till dig också, ta hand om er. Hälsan måste alltid komma i första rummet. Vi håller på att boka fler konsertjobb med Nordic Wedding Music, även i Göteborg, så jag hoppas snart kunna lägga ut fler konserter på min hemsidas kalender, www.evarune.se och så klart hra av mig om det. Kram!

    SvaraRadera