onsdag 1 december 2010

Morgonljus i Sandviken

Sandviken i morgonljus.

Ahlséns Hotell där jag bott i natt, efter en repetition inför julkonsert 18 dec i Sandvikens kyrka.

Ordentligt med snö.

Nu sitter jag på tåget hemmåt. Funderar över att livet känns som en labyrint där det gäller att hoppa, springa, lösa kluriga gåtor, som i ett dataspel jag sett dottern spela. Nu är det nära att jag snart kommer till nästa nivå när det gäller bostad.

Igårkväll var det riktigt roligt att sjunga, trots en envis förkylning som jag försöker bekämpa. Kören i Sandvikens kyrka leds av Ann-Mari Aldén, en körledarinna med massor av kraft! Hon skottade snö redan kl 6 i morse! Kören var en mycket trevlig bekantskap och vi sjöng olika julsånger som jag valt ut. Folklig koral, snabba småvisor, ja det finns mycket fint att välja på till jul.

På fredag inleds julkonsertserien för min del. Då i duoformat med Mikael Godée på sopransaxofon. Stenungsunds kulturhus kl 12.30, lunchkonsert i samband med julmarknad. Holiday Concert Madness....var det en radiopratare som kallade denna årstid.....

Kram,
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar