torsdag 25 november 2010

På äventyr i Ytterby

För mig är det ett äventyr, ja väldigt spännande faktiskt. Jag tog pendeltåget till Ytterby idag för att se en lägenhetsvisning. Innan visningen hann jag ta några promenader och se samhället. Det är en spännande tanke att en för mig ganska okänd plats möjligtvis ska bli det jag kallar hemma i framtiden. Och det första intrycket får man bara en gång. Snö, mörker och kallt väder. I många hus har folk ställt fram adventsljusstakar och hängt upp stjärnor. Det ser mysigt ut. Hur ser gångvägen till skolan ut? Var handlar man mat?
Ur Friskis och Svettis lokaler strömmar musik och folk kommer och går till olika träningspass. På den lilla servicebutiken hänger några ungdomar och surfar på sina mobiltelefoner. Ytterby tågstation verkar inte ha vänthall längre så det är nog servicebutiken som kan erbjuda lite värme för dessa 16-åringar.
Jag gled över till Olssons Bageri och Konditori och beställde in kaffe, macka och en nötkaka. Det gäller ju att ha lite energi när man ska på visning.



Själva visningen var bra, det är väl som det är mest. Jag har börjat vänja mig vid vilka frågor jag ska ställa och vad jag ska titta efter. Så nu kommer en spännande period här framöver, jag hoppas snart kuna veta lite mer i vilken riktning flytten ska gå.

Godnatt!

Eva

2 kommentarer:

  1. Gulligt kondis! Lycka till o kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, alla tecken tyder på att Ytterby är mindre och lite mer lantligt än Angered. Inget köpcentrum, då får man åka till Kungälv om det är sånt man söker. Kram!

    SvaraRadera