måndag 22 november 2010

November-mys på Hotell Örnsköld

En del hotell kan vara så intetsägande och trista. Det är inte Hotell Örnsköld. Från gatan sett hittar man knappt ingången, en liten dörr på Nybrogatan. När man väl kommit upp i det lilla familjeägda hotellet öppnar sig en annan värld med varma färger, bulliga fåtöljer och hög retrofaktor.
Det är något med detta hotell som för mig att tänka på tea and scones. En bok och en varm halsduk i höstkylan.

Porten ut, skiljelinjen mellan det varma och det kalla, dåtid och nutid, lugnet och stressen.

På Sibyllegatan har Roy Andersson sin filmstudio. Det är en liten text i vitt på affischen, hämtad ur filmen Du levande. "Jag är mäklare. Det måste finnas såna också."


Inget ont om mäklare. Denna vecka är det nästan lite för spännande på bostadsfronten. Vårt hus är sålt och köparen har lite betänketid efter husbesiktningen i förra veckan. Själv har jag några intressanta uppslag som förmodligen kommer till större klarhet inom kort.
Om en liten stund börjar RFoD kanslidag då jag och en till styrelserepresetant ska diskutera och planera vår fortsatta verksamhet i RFoD, Riksförbundet för Folkmusik och Dans. Det händer mycket spännande där med, så mycket att jag får återkomma till det här på bloggen lite senare.

Ha nu en bra vecka!
Eva

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna angående boendet! Hör av dig om du behöver hjälp med något eller bara tid!!

    SvaraRadera
  2. Tack kära du! Hjälp att hålla sig cool i turbulensen är alltid bra!

    SvaraRadera