onsdag 10 november 2010

Arbetsstipendium för Nordic Wedding Music


Hurra! Idag fick jag meddelande från Kulturkontakt Nord att de har valt att prioritera vår ansökan om arbetsstipendium. Underbart! Det ger oss en helt annan plattform att arbeta utifrån. Pengarna ska användas till omkostnader för turnéverksamhet och produktion av sångbok. Ja, det är väldigt mycket mer att säga om detta än kort och gott turné och bok, vi har stora drömmar och visioner om vårt skapande i detta.

Jag är jätteglad, det är så oerhört stärkande att få ja. I mitt yrke är det ofta nej också, men min envishet är för det mesta en tillgång. Vi har fått många nej hittills men vi ger oss inte för vi tror det här är verklgen en tillgång för människor, något som kommer att göra många glada. Hoppas jag förstås. Det är så underbart att få skapa musik som har en riktigt starkt glad grund. Fest. Passion.

Idag sitter jag på tåget till Ingesund. Jag får väl fira stipendiet på Åsens gästhem för tillresande lärare, en klassisk miljö där många timlärare fördrivit tiden med tv-tittande och tjöt.

Jag är lycklig!
Kram!

Eva

2 kommentarer:

  1. Grattis, grattis! Jag är jätteglad för din skull! Du har ju haft det här drömprojektet med dig så länge!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Massor av gratulationer till er alla tre! All lycka inför det spännande projektet önskas er!

    SvaraRadera