onsdag 13 april 2011

Galet roligt på turné


Vilka otroliga dygn det varit just nu. Intensiv närvaro i musiken och i möten med människor. Det är bara att försöka dra i sig varje unikt ögonblick. Sällsamma möten under hela turnén, med vänner från förr och med nya vänner. Efter gårdagens konsert blev det jam på Hijjaz (Uppsala) och vi snackade gamla Falu Folkmusik festival-minnen. Att vi som växte upp i Falun när festivalen fanns upplevde så mycket musik från världens alla hörn, och trodde att det var något sorts normalt tillstånd för en mindre ort. Inte bara jag har tydligen fått bestående "men" efter denna fantastiska FFF-upplevelse.

Och så ska jag säga att nu börjar jag få dansabstinens. Kan inte låta bli att dansa ensam hemma.

I morse vaknade jag med kaffe till indisk musik. Tåg hem till Göteborg och en repetition för söndagens konsert med finske accordeon-spelaren Hannu Kella. Imorgon tillbaka till Stockholm för tredje konserten med american roots, Simon Stålspets och jag, hemma hos Izzy Young på Wollmar Yxkullsgatan kl 19. Varmt välkomna!

Nu ska jag återhämtningsvila!
Eva

2 kommentarer:

  1. FFF - salig i åminnelse. Men allt har sin tid. Dansa är ett sätt att gå utanför tiden - dansa hemma är härligt och bra för abstinensen. Dansa på tåg kanske vore något att prova? Jag tänker på:

    http://www.youtube.com/watch?v=nk01Bchz70U&feature=related

    eller varför inte:

    http://www.youtube.com/watch?v=ikDSXEUFbyk

    SvaraRadera
  2. Fina klipp! Kanske det är någon jag känner som dansar på Stockholms central? Ikväll är det måndagsdans men jag är hemma och återhämtar mig, och har så klart sällskap av Vera. Måndagsmys!

    SvaraRadera