lördag 5 juni 2010

7 tips för resor på hjul



Fredag 4 juni blev en dag på hjul. Först med MC till verkstan, Kenneths MC. Min hoj behövde lite översyn på den trasiga varvräknaren. Nu är vajern bortkopplad och jag ska nu kunna köra utan oväsen från den. Gårdagens tur blev ett par mil härlig hoj-körning, jag trivs mer och mer med min hoj sedan den fick nya däck.

Hjul-tips för hoj, spårvagn, tåg etc.

1. Kör hoj med bra däck som inte blivit gamla och stenhårda.
2. Ta med färgpennor och mandala ritböcker till barn som följer med på resa.
3. På X2000 finns internet, se till att använda alla stunder att slutföra online ansökan till KUR.
4. Se till att barnet somnar en stund på tåget och ta dig tid att ringa en vän.
5. Om det blir force majeur och du strandar i Sala, köp varm korv och pucko i Järnvägs kiosken bredvid stationshuset.


6. Beundra cirkuskonster på enhjuling utförda av skicklig tjej i 12-årsåldern. Plus för väldigt snygg hjälm och benskydd.
7. Ta det lugnt i alla lägen, förseningar och byten, trassel i livet. Det ordnar sig.

2 kommentarer:

  1. Fram till i höstas körde jag på usla stenhårda gamla däck och kunde inte förstå varför hojen uppförde sig så konstigt. Tills en god vän påpekade att däcken hade fel form...Mönsterdjup ok, men ändå för gamla. Och så hoppas jag att få vara sällsamt lättsam och se ljust och hoppfullt på livet vad som än kommer på. Det har Anna Sjöbom (Enviken sång-guru) sagt och då är det så.

    SvaraRadera