tisdag 8 juni 2010

Hojen på glidartur i Göteborg

Väldigt väldigt trevlig körning idag. Regn bitvis och jag fick tillfälle att testa mitt nya regnställ specialsytt för hoj-åkning. Tänk att en så gammal hoj kan erbjuda så mycket skoj. Jag njuter av att känna mig mer ett med hojen än på länge. I början av min hoj-tid, strax efter att jag fått det åtråvärda kortet, då hade jag riktigt finslipad körteknik. Tack Tommy på Tommys trafikskola! Jag hör dina råd i mitt huvud fortfarande. Bra körteknik måste man ha för att klara alla förarproven. På den tiden var det garagevändning och slalombana på tid som vi mc-elever svettades mest med. Sen har det gått några år då det inte blivit tillfälle att köra så väldigt mycket. Men nu har jag återfått lite av den goda formtoppen. Idag var det perfekt att ha hojen i stan, först till tandläkaren, sen till Dansbutiken på Chalmersgatan. Därefter till Oceanen. Sist på dagen födelsedagskalas. En riktigt skön dag!

Café Chao, stans bästa kaffe. Kulturhuset Oceanen. På översta våningen har jag mitt lilla kontor, del i kontorsrum.
Avlutar här med en bild från 1920-talet som hängde på tandläkarkliniken. Badutflykt till Fågelro på Hisingen. Färjan "Bonnafröjda".
Varma hälsningar,
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar