torsdag 24 juni 2010

Resor i midsommartid


Jag har förberett mig för USA-resa och tankat in i midsommartidens allra vackraste dagar. För mina inre ögon kan jag se alla Övertängers blommande ängar. Vilda blommor men också de gamla mormors-blommorna vid stugan: blå iris, akleja, tigerlilja, löjtnantshjärta, syren. Jag är så glad att jag fick tillfälle att se allt detta och njuta av sommarnattens ljus.



Igår kväll firade vi sommarkalas för en födelsedagsfirande granne. Vi grillade vid Askakarns strand, och när det blev dags för kaffe kom grannen på andra sidan sjön åkande på sin flytbrygga. De hade champagen, kaffe och kaka med sig till födelsedagsbarnet. En lätt surrealistisk upplevelse, och fullständigt underbar!


Imorgon reser jag till USA för att vara sånglärare i Ogontz, New Hampshire, en vecka. Jag är jätteglad att bli tillfrågad igen som lärare på denna kurs. Amerikaner från alla håll i USA kommer till kursen för att lära sig norska och svenska danser, låtspel och sång. Det är en förmån att få tillbringa en vecka med så entusiastiska och initierade deltagare. Förra gången jag reste över var 2005 och då hade jag väldigt roligt. Vi lärare får jobba ganska hårt med både konserter och workshops. Jag ska tralla till dans nästan varje kväll.

I tisdags passerade vi Touringbutiken vid Djurås. Jag har aldrig haft tid att gå in förut. Och ut kom jag med ett par nya mc-boots. Sommarens bästa impulsköp hoppas jag. Mina gamla har hängt med i 10 år nu och är inte marknadens säkraste. Så man måste ju tänka på säkerheten när man kör.


I USA kan jag tänka mig att det blir ont om tid att blogga. Jag får förberreda en resedagbok att posta här när jag kommer hem igen. Givetvis ska jag göra mitt bästa för att skicka ett litet resebrev här om jag får möjlighet med internet och allt.

Ni får ha det underbart gott i midsommar!

Önskar Eva

Årets ljusaste natt:

2 kommentarer:

  1. Oj vad kul det lät med USA! Det är kontrasterna som gör det. Ska bli kul att läsa om.

    SvaraRadera
  2. Ha det så jättebra over there !

    SvaraRadera