måndag 14 juni 2010

Många hus för en nomad

Helgen som gick var en lång fin nomadupplevelse. Mycket dans, både i Ransäter och med kompisarna i WCJ på den årliga sommarupptakten i föreningen "Trivselhelg". Fest, dans och nattsudd, ja, polskedansen och jazzbacillen har verkligen haft svår inverkan på ungdomen genom åren! Det är värt varenda trötthet att få dansa på nätterna. När ska man annars få tid för att sväva? Vardags-racet har varit skoningslöst på senaste tiden, och jag behövde verkligen få dansa av mig. Det lär bli mer nattsudd i sommar.
Jag har fotat så många olika boningar, det blir temat för ikväll. Först de fina stugorna i Ransäter dit vi kom för att göra konsert och spela till dans. Mattias Pèrez och jag spelade en konsert för fullsatt hus, underbar publik som gav oss så mycket. Vilken stor upplevelse, vilken start på sommarens spelningar! Med en så härlig publik kan det inte kännas bättre, en stor uppmuntran. Vi hade väldigt roligt på scen också, nytt material, nya gruvarbetarsånger. Jag tröttnar visst aldrig på gruvornas musik. Mountain music, där har jag mina rötter och mitt hjärta.
Längs vägarna såg vi så fina hus, jag måste bara föreviga dessa två.

Den röda ladan i motljus. En mc står parkerad mellan husen och tittar på solnedgången.

Danshelg med WCJ i trakterna av Borås. Vi skulle tälta, och det var totalt omöjligt att förhandla bort det trots regn och blåst. Så det blev tält, och det gick riktigt bra. V och jag lyckades förstås sätta upp tältet när det regnade som mest. Bra att prova hur det är. Natten blev fin med uppehåll och vind som mojnade. Solsken på morgonen efter.



Och nu är verandan HELT färdigmålad. Jag strök de sista penseldragen ikväll på ytor som jag tidigare använde till att stå på för att nå upp lite högre. Såå skönt att vara klar med detta. 25 maj, före:

Idag, efter:
Godnatt alla! Dags att besöka drömriket igen.
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar