torsdag 19 augusti 2010

Jag vill ha husvagn....



Tänk att bo i en sån här puppa om somrarna, och kliva ut som en fjäril till dansen och musiken.

Sommaren var många mil i bil i år. Roligt på många sätt. Volvo från 1988, lite bucklig och med otaliga skavanker, men pålitlig. Ena backspegeln måste sättas fast med bullpapper för att inte trilla av. Innertaket har pulvriserats så när man vevar ner rutorna för att få in liiiite svalka så blåser miljoner små skumgummipartiklar runt i kupén och fastnar i ögonen. AC finns inte på annat sätt än att veva ner rutorna.

Nu i sommar har det hänt att jag sett de finaste vintage husvagnar, inkl fin veteranbil, och jag faktiskt skrivit upp registreringsnumret för att sen ringa och fråga om den är till salu.....

Eva

4 kommentarer:

  1. Vill tipsa om www.classiccaravan.se och om Campingveteranerna.
    Har själv en Biod Bambi.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, vilka sköningar! Jag tittade i bildgalleriet. Biod Bambi googlade jag på, den ser underbar ut!

    SvaraRadera
  3. vi rustar den nu, välkommen in till sommaren om vi ses på nån stämma nånstans

    SvaraRadera
  4. Jag har en Carmen
    Staffan w

    SvaraRadera