tisdag 29 mars 2011

Sprinter-rusning mot ljus och vår


Vi bor granne med hästar nu, och jag ser dem rusa i hagen på mornarna. Det är en sådan kraft i deras rus! Och tack och lov fick jag en kort stunds dans-rus igår, fast kroppen inte riktigt hade orken ännu. Sinnet vill, men kroppen är svag. Ingen fara, jag tror säkert att jag snart har tillbaka all den vanliga energin. Så på sätt och vis bådar det gott att jag faktiskt haft en stunds dans igår kväll.

Musiken flödar, jag ska snart göra konsert i Finland med Irmelin. Och direkt efter det en turné med gitarristen Simon Stålspets. Nytt samarbete också med Hannu Kella, ackordeon. Massor av sånger ska aktiveras i hela mig. De vilar och gror tills det är dags, sen ska de finslipas till konsertform, och så väl där är det bara att kasta sig ut. Då kopplas intellektet bort och sångerna får leva sitt eget liv med musiken.

RFoD är inne i stora skeenden. Vi närmar oss vår stora Folk- och Världsmusikgala 16 april i Göteborg, på Konserthuset. Missa inte denna stora fest och prisgala.
Dessutom ska RFoD klara en hel del omstöpningar i kulturlivet. Vi behöver höja våra röster för att Stallet ska fortleva. Vi behöver alla medlemmar vi har, och många nya också. Enskilda såväl som medlemsföreningar. Kom med vet ja! All info om medlemskap finns på www.rfod.se

Kram, Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar