söndag 20 mars 2011

Byta mössor med varann



Byta mössor. Nu får jag inte tillbaka min svarta, den har min dotter tagit.

Nu sitter vi på tåget hem från en finfin helg i Dalarna. Igår hade jag kurs för 15 kvinnor som sjunger i två olika sånggrupper, vi hade jätteroligt! Varje kurs blir helt unik, beroende på vem som kommit dit. Fokus denna gång var på sånger som svänger, sånger med underfundiga texter, små-polskor och valser.

Sol.
Nysnö.
Min bror, hans närakära, min dotter och jag. Mina närakära. Extended family.
Sång.
Kaffe.
Sång.
Laga mat och prata med en bästis.
Mera sol.
Mycket snö.
Tåg.
Kaffe.
Här och nu.
Glad och nyfiken.
Trött och människa.


En varm vind och en sång.
Eva

2 kommentarer:

  1. Så härligt att höra att du är nöjd med kursen!
    Tråkigt att jag inte kunde vara med, men jag räknar med att få ta del av sångerna i andra hand.
    Varma hälsningar från Michigan med strålande varm sol o kylig luft!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha det så härligt i Michigan! Sångerna ska vi hålla igång.

    SvaraRadera