onsdag 13 oktober 2010

Hitta vidare

Äntligen ligger en viktig punkt bakom, husfotograferingen. Det känns som om jag har varit helt insnöad i det här ett tag, flyttkartongerna äter upp mig. Hela det mentala arbetet med att gå vidare, finna riktning i förändringen, hitta sig själv, det pågår förstås länge än. Det tar väl ett helt liv att finna sig själv?

Till alla er som känner igen det här. Man står där inför flytten med alla saker som påminner om det gamla livet, drömmarna, kärleken, och nu ska det antingen skänkas eller lämnas bakom på ett eller annat sätt. Bearbetningen blir så konkret. Behovet av ge sig själv goda tankar är stort, för oftast känns tillvaron väldigt skakig. För många tankar trängs i huvudet. Det är inte lätt att bläddra bakåt i dagboken just nu. De fina lyckliga stunderna blir sorgligt att se, de svåra stunderna blir för tunga att se. Helt krasst kan man ju säga att det är skönt att lämna det tunga bakom sig. Men hur ska man egentligen kunna gå vidare ur en lång relation och inte hamna i fällan att förneka det som var bra?

Bättre att blicka framåt. Det nya livet innehåller också nya drömmar. Med lättare kappsäck gå vidare i livet. Släppa taget, kasta sig ut. Det ger kraft att hänge sig åt de praktiska sakerna. Visst, nu får allt flyttkartongerna vänta lite, idag ägnar jag mig åt musik! Vanligtvis innehåller frilanslivet väldigt många bollar i luften, och nu gäller det att balansera ännu bättre. Behåll styrfarten! Ta vara på dansen. Vi dansar för det finns inte ord.

Här kommer en sång som jag just fick av en av mina blogg-läsare, jag tackar verkligen för att jag får stöd och uppmuntran genom mina läsare här på bloggen. Puss till er alla!

1 kommentar:

  1. "Livet ska levas framlänges men förstås baklänges" (Kirkegaard). Kram

    SvaraRadera