tisdag 12 oktober 2010

Well done

Lång dags färd mot vila, jag ska strax stupa i säng. Men först klapp på axeln. Berömm till oss alla som gjorde denna hus-röjning/uppsnoffning inför fotografering. Björn klippte gräset, Anna-Lena lånade ut keramik, blommor, textilier och deltog med sin positiva anda och kunniga blick. Rickard har plockat undan och städat, och det har jag också gjort. Jag har målat balkongen. Jag är bra! Vi är bra! Anna-Lena hade med sig lunch och Rickard bakade äppelpaj. Jag dammsög och fejade. Alla leksaker på dotterns rum stuvades in i skåp och lådor. Så här blev det. Fast jag är inte någon hus-fotograf....snart finns annonsen färdig och då kan ni se den också.






Efter att fotografen gått hem fick jag en sån trötthetsattack att jag gick och la mig på sängen. Hur ofta händer det? En gång i kvartalet kanske. Jag borde bli bättre på sånt. Och idag har jag varit duktig på även det, att ta en paus, en tupplur.

Bra, för då orkade jag åka till kvällens balboa-kurs. Spänningshuvudvärken som krypit på mig försvann direkt. Balboa-dans kräver mycket avslappning, det perfekta pillret mot spänningshuvudvärk. Kul var det!

God natt!
Eva

4 kommentarer:

  1. "Att leva är att dansa! Att dansa är att leva!"
    Well done! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi dansar, för orden räcker inte till.

    SvaraRadera
  3. Du behöver lyssna på en bra låt :-)
    T ex : http://www.youtube.com/watch?v=zX7eVtjJFc0

    SvaraRadera
  4. Fin låt! Ska jag inte sprida den vidare på bloggen? Den kommer med i nästa inlägg. Tack!

    SvaraRadera