fredag 15 oktober 2010

Oceanen, skönt kollektiv

Sitter just nu på min kontorsplats högst upp i Oceanens Kulturhus. Det känns bra att befinna sig här, i detta kollektiv av kulturarbetare, musiker, dansare. En trappa ner sitter Bokningskollektivet Move. Ja, det är bra att vara samlade i någon mening med andra frilansmusiker som också arbetar med sin egen bokning. Det är ett roligt jobb! Absolut en del av själva visionsarbetet med musiken, att hitta kontakter med arrangörer där musiken kan få klinga och möta publik. Det är dock ett hårt arbete och det är bra att känna det mentala stödet av att vara i samma hus som många andra som också har liknande arbetsuppgifter till vardags.

Idag har jag pratat i radio Dalarna, samt jobbat med mina yrkeskontakter inför kommande konserter. Radio Dalarna ringde upp med anledning av debattartikeln som Lars Farago och jag har gjort som RFoDs svar på SDs kulturpolitik. RFoD är för mångfald och strider för alla musikers och amatörers rätt till att utöva musiken och dansen, all folk- och världsmusik.

Igår på hemväg från Oceanen. Jag lade märke till denna fina skylt om avancerad kirurgi. Går man in där kan man få näsan tagen.


Höstvädret är ljuvligt här i Göteborg, jag tackar och tar emot. Allt går lite lättare när det ljuvliga höstvädret är här.


Varma hösthälsningar,
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar