söndag 31 oktober 2010

Jag lägger vantarna på en betong-puck

Igår läste jag en liten skrift med karta och guide till sjyssta naturområden i Göteborgstrakten. I kartbilden fanns en symbol jag aldrig sett förr, en cerise blaffa/amöba som markerar en naturspot. Kanske symbolen liknar just spott? Idag var jag ute på promenad i Vättlefjäll, och då fick jag se den, den finns i verkligheten också! En rejäl betong-puck som inte går att missa. Vantarna ligger där för att ni inte ska tro att jag fuskar med kameran om storleken på den förskönande pjäsen.

Stentjärn är början på ett härligt sjösystem. Här jag jag startat långfärdsskridsko-tur när vädret tillät.

Här börjar bäcken, livlig och stark.

Hösten har en stilsam klarhet.
Skön söndag önskar jag er alla!
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar