söndag 30 maj 2010

Berg- och Dalabana

Folkmusikens Hus och gymnasieutbildningen Räfv firade 10 år i helgen. Vi i styrelsen i RFoD drog dit allihop för att både fira och arbeta styrelsearbete. jag är jätteglad att vi kunde vara med, det var härligt att möta alla glada stolta på Folkmusikens Hus som verkligen haft år av berg-och-dalabana i hoppet om existensen. Nu ser framtiden ljusare ut, men vi får aldrig släppa ifrån oss den mark vi vunnit.


Lördag kväll, Orsa Spelmän, Benny Andersson, och säkert 50 finfina spelmän i en fiol-yra som bara kan hända en kväll som denna. Massor av musik, dans till gruppen Timber med Maria Jonsson, Ian Carr och Mikael Marin, god festbuffé. Och ett boende med utsikt över Siljan som är så vacker att man häpnar varje gång man tittar ut.

På söndagen efter avslutat styrelsemöte åkte jag till Falun. Träffade familj och hade en skön eftermiddag med Kulturskolans blåsorkester i Stadsparken. Jag fick lust att dansa lindy, de spelade See you later Alligator mm.

Sen räddade vi en tant som ramlat. Hon hade kommit in i en kurva i för hög fart med sin rullator och gått omkull. Inget brutet, inga smärtor, så fort hon kommit på fötter så tackade hon glatt och pilade vidare.

Efter en mysig mors-dags-firning för mig och min mamma fick vi skjuts till Övertänger. Åh vad jag har längtat. Och vilken överraskning att finna så många blommor! Liljekonvaljer, gullvivor, midsommarblomster, gökärt, nejlikrot, äppelblom, viol, kärleksört och många fler. Kvällsolen började sjunka på himlen och det var myggor. Vi påbörjade att fylla husets vattensystem som varit tömt över vintern. Tyvärr upptäckte vi läcka i ett trasigt rör. Ce la vie. Efter en vinter som denna hade jag en föraning om att något sådant skulle kunna hända. Nu avgjorde det att vi valde att inte sova över. Nåja, vi fick en fin kväll iallafall. hur vi än spanade efter björn så fick vi inte se någon, men en räv såg vi.





2 kommentarer:

  1. Såå fint När är du där i sommar. Vi kommer upp runt den 16onde och åker hem igen den 10 augusti- är du där då?

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi är där i olika perioder, juni, juli och augusti med olika avbrott för andra resor. Det vore toppen att få ihop en träff där!

    SvaraRadera