tisdag 25 maj 2010

ute hela dan



Nu på kvällskvisten blev det klart med tvättning. Skönt att ha ett moment klart i projekt måla veranda och balkong. Ändträet är också oljat. Om vädret tillåter imorgon blir det mera måla.
När armar och rygg måste vila har jag gjort klart en rapport till Kulturrådet samt påbörjat nya ansökningar. Egentligen är detta en metod att få det gjort, fast det kan verka splittrat. Hela jag är i behov av återhämtning, inte administration, men deadlines måste hållas. Om jag kroppsarbetar med något kan jag skjuta in en timme här och en timme där med att fylla i blanketter. Efter hela turnén på äldreboenden så behövs det en paus. Och huset har verkligen fått vänta på sitt, det behöver också uppmärksamhet.

Grannens skygga katt gjorde mig sällskap.



På kvällen sjönk solen i vackra moln och fåglarna sjöng. Äppelträdet börjar blomma nu, syrenerna också. Tack! Livet är generöst!

Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar