onsdag 5 maj 2010

Rosa-Mi, köttbullefik öppet 05-15

Det är en återhämtningsdag idag. Vaknade trött och utan styrförmåga. Jo, lite styrförmåga finns när jag väcker V och ordnar frukost och sen följer henne till skolan. Hon är på gott humör och jag förundras över att jag får en stunds draghjälp av henne också.
Provar med yoga och att göra några av de mest akuta punkterna på kom-ihåg-listan. Alltid något till att börja med. Sen samla ihop sig för en hoj-tur och klä sig i hela säkerhetsutrustningen. Dagens uppdrag är att prova ut en ny hjälm samt ta en kaffe på Rosa-Mi. Att köra hoj skärper sinnet och gör mig alert, vilket kan behövas. Mer styrförmåga!

Dagens tur blev 4 mil. Runt om på Hisingen. Slingriga vägar och fint väder, det kändes bra.

Rosa-Mi är ett fik nära min hoj-mekare. Granne med Makkarakauppa, alltså finsk korvaffär.

Köttbullar köper man per styck för 10 kr, stora köttbullar. Efter mig handlade en sotare i svarta kläder och svart sotarmössa. En taxi-chaffis glodde lite surt som om jag snott hans stammis-bord.


Inredningen har två tema, dels amerikanskt 50-tal, dels bohusländska fiskeri-motiv på brickor och tavlor. Fiskar-konst, är det en subkultur?

Efter kaffet körde jag några kvarter till Kenneths MC-Service. Min gamla hjälm ska snart få gå i pension och jag har beställt en vit Shoei idag.

Må väl allihop, och jag med.

Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar