söndag 23 maj 2010

ready to rock

Elva konserter på de tre senaste dagarna. Och idag var det dessutom smått kaotiskt. Då är det bästa som finns en varm jättefin kväll att ta ut Hondan och åka till lördagsswing.

Pingsttrafiken var närmast helt osynlig, jag kände mig nästan ensam på vägen. Alla Göteborgare var väl fullständigt slut efter loppet, Göteborgsvarvet, och låg hemma i tv-soffan och åt lördagsgodis. Ovanligt få hade sökt sig till dansen också, men det var en underbar kväll ändå med de som var där. Luften räckte bättre på dansgolvet. 2nd sick jazzband spelade superfint och jag dansade jättemycket. Så mycket knäet orkade med. Sedan hem igen i den svala sommarnatten på ännu tommare vägar. Fantastiskt. Nu är jag redo och batterierna är laddade för morgondagens grand finale, våra tre sista gig på Speldags, Mikael och jag.

3 kommentarer:

  1. Åka hem efter roliga kvällar i maj när allt doftar, det är nåt av det mest underbara som finns!

    SvaraRadera
  2. Ikväll finns det utsikter för dans igen, och ännu en hoj-tur dit. Hondan hittar nästan själv nu....

    SvaraRadera