torsdag 8 april 2010





Hej!
Kaffe och youtube till frukost.
Räddningsarbetet i Kina pågår fortfarande, och jag letar nu efter nyheter om att fler gruvarbetare kunnat räddas. Det är fantastiskt att höra om de som överlevt. Och det finns tecken på liv bland de instängda fortfarande. Här är ytterligare ett klipp där det är så underbart att se hur den evakuerade gruvarbetaren vinkar och hur räddningsarbetare håller hans händer sen.
Jag har mitt djupaste medkännande med dessa gruvarbetare och deras familjer. Varför detta griper tag i mig mer och mer för varje år vet jag inte, kanske det kommer sig av att ha växt upp i en gruvstad, Falun.



Kram, Eva

1 kommentar:

  1. Hej Eva! 2.600 gruvoffer förra året och nästan 7.000 år 2002 är ofattbara antal.Kinas snabba ekonomiska utveckling kräver sina människoliv. Deras ekonomi växer snabbt och vi kan köpa varor billigt. Bra eller dåligt? Svårt att säga.
    Falu Gruva tog säkert också ett stort antal liv genom seklerna.Ha det bra.Ingemar

    SvaraRadera