onsdag 21 april 2010

Music music

Lyssningstips:

Cd: KMH Folk. Nyutgiven från studenterna på min gamla skola, Kungliga Musikhögskolan i Stockholm. Jag är helt såld vid första lyssningen. De har gjort detta skivinspelningsprojekt under ledning av Jonas Knutsson.

Igår köpte jag Mikael Wiehes nya platta. Har inte hunnit lyssna men det ska bli spännande senare under dagen. Den ska vara lite mer avskalad, Mikael och en gitarr, men även medmusiker på några spår, Pelle Jernryd, Truls Ström, Lars Holm, Pontus Snibb, Almaz Yebio, Margareta Nilsson.

Och angående nya plattor. Idag görs slutmastringen av Gunnar Erikssons, Göteborgs Kammarkörs och min nya cd. Det har varit intensivt på slutet. Jag bävar som alltid när en platta ska släppas. Jo, det har varit storm. Inte så mycket kring denna nya platta, det har faktiskt gått jättebra med samarbetet kring slutproduktionen. Men iallafall, någongång varje år kommer vårstormar och stör den känsliga ekologin kring livet och att räcka till med allt.

Trädkramare


I måndags när jag var på Helsjöns Folkhögskola hände det något lustigt när det var förmiddagsfika. Plötsligt sa de andra: -"där är hon, där är hon!" Jag tittade ut och såg först ingen, men sen kikade denna tjäderhöna in genom fönsterrutan. Ungefär som om hon också ville ha kaffe.


Önskar er alla en underbar dag!
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar