tisdag 6 april 2010

Pepp inför möte med KUR

Jag älskar tulpaner. Här på Forum igår.

Härligt trött i benen efter gårdagens dans har jag gått till jobbet en ny dag.

Ja, här sitter jag på Oceanen och förbereder morgondagen. Ett mycket viktigt möte på Kulturrådet i Stockholm. Så jag ägnar mest tid åt allehanda RFoD-dokument och förbereder mig mentalt på att föra genrens talan, både proffs, arrangörer och amatörer. Bl a högläser jag vissa delar av dokument som om det vore förberedelse för konsert. På eftermiddagen ska jag ta en peppnings-kaffe med min gode vän och kollega Mikael Godée. Han har enormt bra inblick i det fria musiklivet. Och det är bra att bolla perspektiv inför ett riktigt bra möte imorgon på KUR. Positiva perspektiv i en spännande bransch som brottas med många svåra frågor kring mångfald och jämlikhet i musiklivet. Alla vill ha konstnärlig utveckling och blomstrande kulturliv på alla plan, men hur når vi dit?



Morgonens bästa:
Vilken glädje att läsa om mirakelräddade gruvarbetare i kinesisk kolgruva! Metro nyheter denna morgon. Den statlige säkerhetschefen Luo Lin sade till Kinas stats-tv CCTV att två mirakel ägt rum: -" Det första är att dessa instängda människor har klarat åtta dagar och nätter - det är ett livets mirakel. För det andra har vår räddningsplan fungerat - det är ett mirakel i Kinas sök- och räddningshistoria.


Ett klipp från Canadensisk tv 1958. Mirakelräddade gruvarbetare i Springhill, Nova Scotia.

http://archives.cbc.ca/economy_business/natural_resources/topics/111/

Detta klipp betyder mycket för mig. Hoppet. Att de instängda aldrig förlorade hoppet. De trodde att någon skulle hinna fram till dem. I Springhill var brytningsnivån 3900 meter under jord.

Önskar er alla en bra dag. Nu återgår jag till dokumenten.
Eva

2 kommentarer:

  1. Önskar dig mycket stor framgång vid mötet med Kulturrådet i morgon! Viktiga frågor.Tittade på klippet från Springhill och tänkte på vilken skräck de måste ha känt.Gruvarbete,nej tack!
    P.S Jag såg något välbekant på byrån ;-)D.S
    Ingemar

    SvaraRadera
  2. Tack för lyckönskningen! Jag ska göra mitt bästa. Jo, det är några riktigt fina tändsticksaskar på byrån. Hej så länge! Eva

    SvaraRadera