fredag 23 april 2010

Galet roligt på Gala

En väska full med festblåsor, dans-skor, och dokument och remiss-svar om kulturpolitik. En salig blandning alltså.

Jag åker tåg nu mellan Göteborg och Stockholm, bakom mig sitter två indiska turister och spelar någon sorts Bollywoodmusik på en mobiltelefon.

Nu ska vi äntligen få fira folk- och världsmusikbranschen, i kvällens prisgala på Nybrokajen 11 i Stockholm. Direkt därefter tar RFoD förbundsstämma inklusive seminarier vid. Så det intensiva förberredelsearbetet har nått fram, nu får det hela rulla igång, bära eller brista!

Själv är jag lite förvirrad av allt på en gång, glad, trött, vår-utmattad, paradigmskifte i min egen drivkraft. Livets gåtor. Familj och arbete, att ha roligt och leva livet och inte bara ta sig igenom dag för dag. Jag har bestämt mig för att avsluta några saker som var för sig var väldigt bra saker men tillsammans blev för mycket. Och jag har nya planer som förmodligen kommer att bli det bästa jag har gjort. Ja, så medan mitt huvud är alldeles fullt av egna stora beslut så ska jag nu gå in i total gala-närvaro. Och kulturpolitik.

Allt är möjligt!

Se allt det fina som alla mina underbara med-vandrare i livet har skapat i musiken.

Shine!

Sen måste jag också tillägga att jag är motståndare till att sopa svårigheter under mattan i någon sorts positiva-tankar-livsfilosofi, typ om du bara tänkt positivt skulle bilen inte kört över dig.

Shine handlar om något helt annat. Det är att stråla för att varje människa kan stråla av sin underbara unika närvaro. Jag älskar de små underbara tingen. Fjärran från prestige. Fest och skönhet är underbart när alla får vara med.

Därför vill jag fira Folk- och Världsmusikgalan hela vägen från gräsrötterna upp till stjärnorna.

Kram,
Eva

1 kommentar:

  1. Hej Eva! Var också med på Folk & Världsmusikgalan genom att lyssna på P2. Kul att det gick att vara med på ett hörn under kvällen.Nu är fem nätters arbete av sju avklarade! Känns bara lite synd att behöva sova precis när den ljuva vårmorgonen börjat med alla fåglars konsert och försiktiga solstrålar över horisonten. Önskar dig en fin dag i solen. Ingemar

    SvaraRadera