lördag 3 april 2010

påskkärringar, vårblommor och Baron Bosse


Glad påsk till er alla!

Solen lyser idag över Angered.

Över bergena blå
Över påskkärringar små

Och våra hjärtan längtar efter solen och värmen.
Glöm nu inte att öppna fönstret mot solen. Solen lyser och vi måste själva öppna.

V tycker att påsken är lika rolig som julen. Nästan.
Jag har lyssnat när 8-åringarna sitter i köket och ritar påskkort, ivrigt, lyssnande på Melodifestivalen-låtar. Det är glädje.



Vi läser Baron Bosse.
Underbara sekvenser om när hippien Viggo ska ordna Nollberga popfestival, och möter Baron Bosse som just återvänt efter en omstyling av sin egotrippade personlighet.

Viggo Filtner: -"Viggo heter jag, föredrar du att kramas eller skaka hand?"
Baron Bosse: -"Space Boy heter jag."
Viggo: -"Råmaxat namn asså polarn."
Baron Bosse -"Jag fick det i kålrotsdalen."
Viggo: -"Jag hajade att det var nåt kosmiskt med dej från början. Och vad pysslar du med?"
BB: -" Efter att ha fått total insikt och efter att ha smakat den onda saften, börjar nåt att formuleras inom mej"
Viggo:-" Du är en cool snubbe"

2 kommentarer:

  1. Glad påsk önskas dig också! Njut av ledigheten och den sköna solen som även lyst över Dalarna idag.Kanske man äntligen törs tro att det kommer att bli vår i år också.Ska själv jobba natt då jag kör sjukbil.Tyvärr blir folk sjuka även under helgerna och måste besöka lasarettet.
    Många gripande öden får jag ta del av,i synnerhet från äldre människor. Mvh Ingemar

    SvaraRadera
  2. Tack Ingemar! Önskar dig en riktigt bra påsk. Kör försiktigt, det sägs att påsktrafiken är riskabel.
    Sol och vind! Eva

    SvaraRadera