fredag 30 april 2010

Skratta som ett barn

Big Wind spelade sin föreställning Askungen idag. Vi var där och jag skrattade som ett barn. Fyra personer gjorde alla rollerna, med så läckra val av gester och röstlägen. Den goda fen var en pudelrockare från Stockholm. Jag är glad att jag fick se Big Winds Askungen! I rollerna: Johanna Ehn, Lina Persson, Erik Dahl och Ola Karlberg. Tack tack fina ni Big Windare att vi fick vara med om detta!

Efter den fina upplevelsen för barn i alla åldrar gick vi och tog en bra plats att se Chalmers cortege. Men det regnade och blåste och var småkyligt. En timmes väntan, och sen hela det långa tåget av spexiga kommentarer om nyhetsflödet, högt och lågt. Jag frös så jag skakade innan vi kom hem.
Här hemma har paddorna vaknat. Igår räddade vi en som var på väg att vandra ut bland bilarna. Varje år tar jag hem ett antal paddor och sätter dem i vår trädgård. Ja, jag vet att de är fridlysta. Det är just därför jag gör så. De ska inte bli överkörda utan vara närmare skogen, ja, typ i vår trädgård.

Bufo bufo.



Tredje cittran har en fin klang! Jag har jobbat med att stämma den igår och idag. Den låter fint till några av sångerna i nya kärlekskonserten.

1 kommentar:

  1. vilken heldag! kulturupplevelse och naturens väktare på samma dag. Hoppas vi ses snart här finns det också mycket att rädda- kultur som natur...kram

    SvaraRadera